Inloopavond: woensdag 20 maart
Maandag 25 maart begint de aannemer met de volgende fase. Die bestaat uit het gedeelte van de Dorpsstraat vanaf de Jan Mulderstraat tot de Kosterstraat.
Op woensdag 20 maart tussen 19:00 – 20:00 uur is er een inloopavond voor alle omwonenden, ondernemers en belangstellenden. Op deze inloopavond kunt u vrij binnenlopen bij het informatiekantoor aan de Jan Mulderstraat 14b (naast De Rooij Hair & Beauty). Tijdens deze inloopavond wordt u geïnformeerd over onze werkzaamheden. Bijvoorbeeld over waar op welk moment gewerkt wordt en wat dit betekent voor het verkeer en de bereikbaarheid.
Stand van zaken
De werkzaamheden in de Dorpsstraat in Vaassen liggen goed op schema. Het eerste gedeelte tot aan bloemist Maarten is (tijdelijk) weer bestraat en toegankelijk. De definitieve bestrating van dit deel wordt na de zomer(bouw)vakantie gelegd. Dan start de aannemer namelijk met het Marktplein.
De bestrating van dit stukje Dorpsstraat wordt gelijk aan de bestrating van het Marktplein. Om een mooi strak geheel te krijgen, wordt dit na de zomervakantie in één keer in zijn geheel bestraat. (En daarom is de bestrating van dit stukje Dorpsstraat nu tijdelijk). Aan de rand van de bestrating komt een natuurstenen band die dit stuk bestrating omsluit. Deze band is nu al duidelijk zichtbaar. De nieuwe bestrating die voor de winkelpanden en vanaf bloemist Maarten wordt gelegd is wél meteen de definitieve bestrating.
Wie is wie?
Harm Hunting van Dusseldorp
Iedere werkdag wordt er hard gewerkt in het centrum van Vaassen. Maar wie zijn die mannen eigenlijk en wat doen ze precies? In deze nieuwsbrief stellen we Harm Hunting graag aan u voor. Harm is vanuit Dusseldorp de uitvoerder voor het project Centrumplan Vaassen. Samen met zijn collega’s werkt hij aan de herinrichting van de Dorpsstraat.
Wat doet een uitvoerder eigenlijk?
“Als uitvoerder ben ik primair verantwoordelijk voor de planning van het project. Iedere ochtend hebben we een startoverleg, zodat iedereen weet wat van hem wordt verwacht. Verder zorg ik ervoor dat alle materialen op tijd worden aangeleverd. Mijn taak is ook dat de interne en de wettelijk voorgeschreven administratie up-to-date is. Meestal doe ik meerdere projecten tegelijkertijd.”
Wat vind je bijzonder aan dit project?
“Het is een leuk en uitdagend project. Er komen hier veel verschillende aspecten voorbij. We leggen een nieuw riool en richten de weg opnieuw in. Dat doen we op een duurzame manier, we werken veel met gebakken stenen en veel van de oude materialen worden opnieuw gebruikt. Niet in het centrum zelf trouwens, maar vooral bij andere projecten. Er komt ook natuursteen te liggen, dat is een mooi product om mee te werken en zeker ook om terug te zien straks in de vernieuwde Dorpsstraat. Wat het project extra bijzonder maakt: straks op het Marktplein gaan we ook aan de slag onder begeleiding van een archeoloog. Daar zitten oude resten in de grond. Ik ben benieuwd wat er naar boven komt.”
Waarom heb je voor dit vak gekozen?
“Ik heb de MTS opleidingen Autotechniek en Bedrijfskunde gedaan. Tijdens de opleiding kwam ik
erachter dat ik met deze diploma’s vooral binnen zou werken, maar ik ben een buitenmens. Dus ben ik als stratenmaker bij mijn vader begonnen. In 2001 ben ik bij Dusseldorp aan de slag gegaan als grondwerker en na twee jaar voorman geworden. Ik merkte dat ik het vak zo leuk vond, dat ik naast mijn werk een avondstudie voor uitvoerder Grond, Weg- en Waterbouw ben gaan doen. Met resultaat, want vanaf 2005 werk ik als uitvoerder bij Dusseldorp.”
Hoe loopt het project tot nu toe?
“We hebben door de sneeuw en vorst wat vertraging opgelopen. Nu zijn we weer volop aan het werk. De werklocatie zit dicht op de huizen en winkels, dus enige overlast is helaas onvermijdelijk. Ik vind het belangrijk dat we goed communiceren. Als de mensen weten wat er gaat komen, is het begrip er zeker wel. Als er vragen zijn, kan men altijd terecht bij onze omgevingsmanager Wim de Lang. Of bij mij, dat mag natuurlijk ook.”
Wanneer is het project voor jou geslaagd?
“Dit project is voor mij geslaagd als ik een kwalitatief mooi stuk werk heb afgeleverd. En nog belangrijker: de mensen moeten tijdens onze werkzaamheden tevreden zijn over onze manier van werken en na afronding enthousiast over het resultaat.”
Vragen of opmerkingen?
Met vragen of opmerkingen over de werkzaamheden kunt u terecht bij Wim de Lang, de omgevingsmanager van Dusseldorp. Hij is bereikbaar via e-mail of telefonisch via 06 - 22 75 27 95. Ook kunt u tijdens het wekelijkse inloopuur bij hem terecht. Dat is iedere maandag tussen 16.00 en 17.00 uur in het informatiekantoor. Het informatiekantoor voor het Centrumplan Vaassen is gevestigd in de Jan Mulderstraat 14B (naast De Rooij Hair & Beauty).